

OFERTA
INFORMACJE OGÓLNE
Amortyzatory hydrauliczne są ważnymi elementami pojazdu szynowego mającymi bezpośredni wpływ na spokojność jazdy. Pochłaniają one energię obciążeń dynamicznych pojazdu i oddają ją w postaci ciepła do otoczenia. Współpracując z sprężystymi elementami zawieszenia, przeciwstawiają ich odkształceniom, osłabiają wstrząsy i tłumią drgania usprężynowanych wózków wagonowych, lokomotyw i tramwajów. Mogą one pracować będąc zamocowane w układzie pionowym lub skośnym, przy czym kąt nachylenia do płaszczyzny pionowej amortyzatora nie powinien być mniejszy niż 150°. W przypadku potrzeby zamontowania amortyzatora w układzie skośnym o kącie nachylenia mniejszym niż 150° lub w układzie poziomym, należy zastosować amortyzator przystosowany fabrycznie do pracy w układzie poziomym.

SPOSOBY ZAMOCOWANIA AMORTYZATORÓW NA WÓZKU
W zależności od typu wózka pojazdu szynowego rozróżniamy następujące typy mocowań amortyzatorów:

Tuleja (Łożysko metalowo-gumowe)

Sworzeń

Gumowa tuleja stożkowa

Trzpień (Poduszka gumowa)
PRODUKCJA - NAPRAWA - PRZEGLĄDY
PRODUKCJA I NAPRAWA AMORTYZATORÓW PRODUKCJI KRAJOWEJ
Firma AMGRO produkuje amortyzatory hydrauliczne konstrukcji Instytutu Pojazdów Szynowych „TABOR” w Poznaniu i naprawia amortyzatory hydrauliczne produkcji polskiej następujących typów:
amortyzator pionowy RW 8850
amortyzator pionowy RW 8853
amortyzator poziomy RW 9801-1-00
amortyzator pionowy 13ZX
amortyzator poziomy WNS 100
amortyzator poziomy 2NPW
amortyzator pionowy 4E 0708-1-49
amortyzator poziomy 4E 0708-1-48
amortyzator 3AS
NAPRAWA I PRZEGLĄDY AMORTYZATORÓW PRODUCENTÓW ZAGRANICZNYCH
Firma AMGRO wykonuje naprawy i dokonuje przeglądów amortyzatorów pionowych, poziomych i wężykowania wszystkich typów producentów zagranicznych takich jak:
SACHS
KONI
STOS
BOGE
GEREP
GOSA
TABELA ZASTOSOWANIA TYPU AMORTYZATORA DO WÓZKA POJAZDU SZYNOWEGO
Typ amortyzatora
Oznaczenia pojazdu/wózka pojazdu szynowego
X073000-5-00
EN57; EN71; ED72; ED74; SA107/109; EP09; SM42; SU42; SP42
X073100-3-00
110A; 110Ac; 111A; 112A; 113A; 120A; 134A; 140A; 141A; 110Ab; 105N; 805N
X074700-2-00
110A; 110Ac; 111A; 112A; 113A; 120A; 134A; 140A; 141A; 110Ab; EN57; EN71; ED72; ED74; SA107/109
X074500-2-00
SM31; SU45; SU46; ET21; ET22
RW 8850
Bdhapun
RW 8851
WR dun „Wars”; Z2a BAUTZEN
RW 8852
WL; TGL10754
RW 8853
Bdhapun
RW 8854
GP200; WR dun „Wars”; Z2a BAUTZEN
RW 8873
WL; TGL10754
RW 8877
WL67
RW 9801-1-00
METRO
13ZX 070000-1-00
wózek 4ANh
RW 2001-1-00
144A; 145A; 134A; 136A; 139A; 152A; Z1B
RW 2002-1-00
144A; 145A; 134A; 136A; 139A; 152A; Z1B
RW 2003-1-00
144A; 145A; 134A; 136A; 139A; 152A; Z1B
EU09 070000-3-00
ET41; EP07; EP08 EU06; EU07
EU09 074700-2-00
ET41; EP07; EP08 EU06; EU07
4E 0708-1-48
ET41; EP07; EP08 EU06; EU07
4E 0708-1-49
ET41; EP07; EP08 EU06; EU07
BADANIA - TEST SIŁY TŁUMIENIA
Każdy wyprodukowany i naprawiony amortyzator w zależności od typu badany jest na odpowiednim stanowisku pomiarowym w takiej pozycji w jakiej faktycznie pracuje na wózku wagonowym.
Wykres siły tłumienia dla każdego amortyzatora hydraulicznego jest rejestrowany za pośrednictwem specjalistycznego oprogramowania urządzenia badawczego (pełna archiwizacja danych). Wykres pracy każdego amortyzatora jest częścią wystawionego świadectwa odbioru 3.1 lub 3.2 wg PN-EN 10204:2006.